Problem med at tilslutte til Automower via Connect@Home (Bluetooth)
Hvis din Automower® robotplæneklipper ikke vises i Automower® Connect-appen, når du forsøger at tilføje den via Bluetooth (med alternativet for kort rækkevidde Connect@Home eller Automower® Direct), bør du kontrollere følgende:
- Står du tilstrækkeligt tæt på robotplæneklipperen? Du skal befinde dig tæt på plæneklipperen, indtil parringen er fuldendt.
- Hvis du har flere robotplæneklippere, skal du sørge for, at det er den rette maskine, du forsøger at tilkoble. Tjek serienummeret (det finder du enten i menuen "Om" på robotplæneklipperen eller på mærkepladen).
- Genstart robotplæneklipperen. Når du genstarter robotplæneklipperen, aktiveres parkoblingsindstillingen til Bluetooth i 180 sekunder. Dette gælder for alle robotplæneklippere, som er produceret efter 2018.
- Tjek, at robotplæneklipperen ikke allerede er tilsluttet en anden telefon. Robotplæneklipperen kan kun være tilkobles én aktiv Bluetooth-tilslutning ad gangen.
- Tjek Bluetooth-indstillingerne i telefonen og i Automower® Connect-appen. På Android-telefoner skal du desuden kontrollere dine lokalitetstjenester.
- Til iPhone: Kontrollér, om robotplæneklipperen allerede er parret med din enhed (åbn indstillingerne > Bluetooth). Hvis den allerede er parret, frakobler du maskinen fra telefonen, og herefter forsøger du at parre enheden med robotplæneklipperen på ny ved at følge instruktionerne i Automower® Connect-appen.